باسمه تعالی

 

برنامه های ویژه جلسات قرآن و عترت

 

ویژه مربیان :

 

جلسه توجیهی و اطلاع رسانی (چهارشنبه آخر هر ماه)

تشکیل کلاس های ارتقاء سطح علمی مربیان (هر چهارشنبه)

 

ویژه اعضای جلسات :

 

هماهنگی برنامه ها و طرح ها جهت اجرای جلسات با حضور نمایندگان هرجلسه ( پنج شنبه آخرهرماه)

اعضای شورای جلسات قرآن و عترت ، خواهران: علیزاده - سنگتراشان -  شب خیز - فرحـــناک -  معصومی - امیــــری

(معاونت جلسات با حضور اعضای شورا هر یکشنبه از ساعت 8 تا 10 جلسه شورا برگزار می نماید.)

مراحل تشکیل جلسات:

پذیرش وتشکیل پرونده مربیان - اعزام مربی به محل جلسه -  ثبت نام اعضای جلسه توسط مربی تحویل فرم اعضای جلسات به مسئول جلسات

 

 

فعالیت های آموزشی جلسات:


آموزش روخوانی،‌روانخوانی،‌تجوید قرآن،‌ترجمه و مفاهیم قرآن درسطوح مختلف

برگزاری آزمون

ارزیابی از جلسات (حضوری غیر حضوری)

برگزاری اردوهای ضیافتی و سیاحتی جهت تشویق خواهران قرآن آموز

طرح سعادت

 

 


فعالیت های معاونت آموزشی جلسات:

 

تشکیل شورای جلسات قرآن و عترت (یکشنبه ها صبح)


یکی از فعالیت های معاونت جلسات قرآن و عترت برگزاری جلسات انجمن مربیان در چهارشنبه آخر هر ماه می باشد ؛باتوجه به فرارسیدن ماه محرم این جلسه در ماه مهر در تاریخ  94/7/19 در محل پنج امامزاده در روستای جمکران با حضور استاد حوزه و دانشگاه خانم ملاعلی و مربیان محترم جلسات قرآن و عترت برگزار شد.مربیان محترم بعد از حضور در مسجد مقدس جمکران به زیارت امام زادگان بزرگوار مشرف شدند و با توسل و ذکر مصیبت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) آمادگی خود را برای ورود به ماه محرم اعلام کردند. همچنین برگه های مسابقه ویژه مربیان (اعتقادی) باتوجه به کتاب عبادالرحمن به خواهران تحویل داداه شد، تا در تاریخ انجمن بعدی پاسخ های تحقیقی خود را بیاورند.

 

جلسه ویژه مربیان چهارشنبه 4 آذر با حضور سرور ارجمند استاد قرآن و حوزه و دانشگاه سرکار خانم عزت پژوه با طرح ویژه قرائت برگزار گردید .

 

جلسه انجمن مربیان در تاریخ 25 آذر ماه برگزار گردید و پس از برنامه ویژه برگه های مسابقه اعتقادی مربیان از خواهران تحویل گرفته شد و تاریخ برگزاری مسابقات دهه فجر ویژه مربیان به خواهران اعلام گردید.

 

مسابقه مربیان شامل : قرائت تست تدریس و اشکال گیری در سطح تجوید 1 می باشد که در تاریخ 5  و  6  دی ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید. داوران مسابقات خواهران: استاد علیزاده و استاد معصومی بودند که با نظر خواهی از مربیان از بین دیگر داوران انتخاب گردیدند.

 

جلسه مربیان چهارشنبه 10/30 با برنامه های ویژه با حضور خواهر تازه مسلمان از مرکز جامعه المصطفی در برنامه آموزش قرائت (نکات ویژه درمورد تدریس  واشکالگیری در زمینه قرائت توسط استاد سرکار خانم معصومی به مربیان توضیح داده شد.)

 

 

جلسه نمایندگان جلسات قرآن و عترت

 

 

جلسه نمایندگان در 27 آذر ماه با حضور حاج آقا محمدی با بحث تغذیه و بهداشت اسلامی برگزار گردید . و در پایان اسامی شرکت کنندگان در مسابقات از خواهران تحویل گرفته شد و نکات ویژه برای مسابقات بیان گردید.

 

از جمله فعالیت های دیگر معاونت جلسات برگزاری جلسه نمایندگان درپنج شنبه های آخر هر ماه می باشد.این جلسه در ماه مهر در تاریخ 94/7/30 با قرائت صلوات امام حسین (علیه السلام) و سخنرانی و مداحی خانم خراسانی از مربیان محترم موسسه برگزار شد.قابل ذکر است جلسه بعدی نمایندگان  در تاریخ  94/8/28 برگزار می شود.

و در پایان برنامه نکات ضروری جهت آمادگی و حضور جلسات در مسابقات دهه فجر بیان شد. و گزارشی از جلسات گرفته شد.

همزمان با سالروز شهادت امام حسن (علیه السلام) در تاریخ  94/8/28 جلسه نمایندگان با قرائت زیارت وارث و سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا محمدی برگزار شد. در این جلسه از نمایندگان خواسته شد تا اسامی شرکت کنندگان در مسابقات دهه فجر را تا پایان اذر ماه تحویل معاونت جلسات بدهند.همچنین دفترچه های عتبات عالیات جهت جمع اوری نذورات خواهران جهت ساخت صحن حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیها بین خواهران توزیع گردید.

 

از ابتدای ماه آذر طرح ارزیابی از جلسات توسط استاد گرامی سرکار خانم کاظمی از مربیان جلسات به صورت تلفنی آغاز گردید.( ایشان با توجه به فرم مشخصات قرآن آموزان با اعضای جلسات تماس گرفته و از ایشان اطلاعاتی در موردبرنامه جلسه میگیرند.)

 

 

مسابقه ی ویژه اعضای جلسات  در دهه فجر 1394 که در سه رشته مفاهیم (مقدماتی،تکمیلی) ، حفظ و قرا ئت جزء 30 در هفته ی اول بهمن برگزارشد و نتایج اهدا جوائز در جشنواره ویژه دهه فجر اعلام خواهد گردید.از خواهران نماینده درخواست شد با ارائه نظرات و پیشنهادات در زمینه نحوه برگزاری مسابقات جشنواره در دهه فجر به معاونت جلسات مارا در انجام هر چه بهتر این مراسم یاری کنید.